session_presenter
მარეხი ბასილიძე |
session_presenter_helper
|
Conference themes
სწავლა-სწავლება ციფრულ ეპოქაში |
Subject
ქართული ენა და ლიტერატურა , სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება , ისტ , |
Session topics
1:1 ელექტრონული სწავლების სტრატეგია და დანერგვა , წიგნიერება ციფრულ ერაში , |
Audience
დაწყებითი საფეხურის მასწავლებლები , |
Session Format
პრეზენტაცია |
Level of education
Average , |
Session Title
ანბან–პლაკატიდან ელექტრონულ წიგნამდე |
|
Short description of the Session
4 წელია,რაც საქართველოში ხორციელდება პროგექტი " 1:1 ელექრონული სწავლება".ამ დროის მანძილზე გარკევული გამოცდილება დაგვიგროვდა მასწავლეებს,ტრენერებს,მოსწავლეებს. პრაქტიკული მაგალითების გამოყენებით, მოსწავლე-მასწავლებელი და ისტ ტრენერი წარმოვადგენთ საკუთარ გამოცდილებაზე დაყრდნობილ მოსაზრებას,თუ როგორ შეიძლება 6 წლიდან ისე განვუვითაროთ წიგნიერების საწყისი უნარები მოსწავლეს,რომ 8 წლისამ საკუთარი ელექტრონული წიგნი შექმნას.მოკლედ, სწავლა–სწავლების 3 წლიანი იტორია ერთი კლასის მაგალითზე. |
|
specific circumstances
სესიის თანაწამყვანი იქნება სკოლის მოსწავლე |
|
Kaywords
კოლაბორაცია,ინოვაცია,ინტეგრირება,ციფრული წიგნიერება,სასწავლო პროექტები,windows7-დან windous8-მდე |
|
Web page address
www.marexbasilidze.blogspot.com |
|
ICT standards
ის ტექნ. I.1. მოსწავლე ფლობს ინფორმაციულ და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიებთან დაკავშირებულ ძირითად ცნებებს და ოპერაციებს. ის ტექნ. I.3. მოსწავლეს შეუძლია ისტ პროდუქტის შესაქმნელი საშუალებების გამოყენება. • იყენებს სახატავ და ტექსტურ რედაქტორებს მასწავლებლის მ |
|
Subject standards
ქართ. I. 14. მოსწავლეს შეუძლია მარტივი წინადადებების შედგენა ნაცნობ თემებზე. ქართ. I. 15. მოსწავლეს შეუძლია გარკვეული საყრდენების დახმარებით მარტივი ყოფითი ტექსტების წერა. ქარ. II. 8. მოსწავლეს შეუძ-ლია მოსმენილი / წაკითხუ-ლი ტექსტი ან ტექსტის ცა-ლკეული |
|
If you select the standards, please describe how it responds to your session
პრაქტიკული მაგალითების და პრეზენტაციების მეშვეობთ. |
|
Please tick the box, if the session will be presented at the organization's product / service, which is a for-profit).
No |
|
ICT Skill level
საშუალო დონის მომხმარებელი |
|
Prior knowledge | |
Duration of the session
ერთსაათიანი |
Session environment
Windows ოპერაციული სისტემა |
Do you want to take a session?
No |
|
Virtual Presentation
Yes |
|
Technical equipment
პროექტორი,საპრეზენტაციო დაფა |
Session Summary
Goals and Objectives
მსმენელები გაეცნობიან როგორაა შესაძლებელი ისტ-ის გამოყენებით მოსწავლეს გავატროთ გზა ანბან-პლაკატიდან ციფრულ წიგნიერებამდე. მსმენელებს გავუზიარებთ პროექტების დაგეგმვისა და განხორციელების გამოცდილებას. |
Session outline
პრეზენტაციაში მონაწილეობას მივიღებთ "1:1 ელეტქრონულ სწავლება"-ში ჩართული ყველა რგოლი, ტრენერი,მასწავლებელი,მე-4 კლასის 2 მოსწავლე, 1-ლი კლასის 2 მოსწავლე.თოთოეული ჩვენთაგანი ისაუბრებს საკუთარ კომპეტენციებსა და გამოცდილებაზე. მომხსენებელი,მარეხ ბასილიძე – „ წიგნიერების ცნება“ (შესავალი) ტრადიციული განსაზღვრების თანახმად, წიგნიერება წერილობითი და სამეტყველო ენის აქტიურად ფლობას _ წერა-კითხვის, მოსმენისა და საუბრის უნარს _ მოიცავს. წერა-კითხვის უნარის ცნება რამდენიმე ქვეუნარს აერთიანებს, მათ შორის _ ფონოლოგიის ცოდნას, ფონეტიკას, ლექსიკას, ტექსტის გააზრებას. მეოცე საუკუნის ბოლოს, საინფორმაციო ხანის დასაწყისიდან, წიგნიერების ახალი ფორმაც გაცნდა,ციფრული წიგნიერება. შეიცვალა სწავლების მიდგომებიც , ფაქტებზე დაფუძნებული სწავლების მეთოდები არაპრაქტიკული გახდა, გაიზარდა კრიტიკული აზროვნებისა და ანალიზის, გადაწყვეტილების მიღებისა და არჩევანის გაკეთების უნარ-ჩვევების მნიშვნელობა. შეიცვალა მასწავლებლის როლიც _ დიდაქტიკოსის ფუნქციები მენტორის, მხარდამჭერისა და მრჩევლის ფუნქციებმა შეცვალა. გაკვეთილი კი იქცა პროცესად, სადაც ყველა კოლაბორაციულად სწავლობს, მათ შორის _ მასწავლებელიც. ამდენად, აუცილებელი გახდა გაკვეთილისა თუ სასწავლო გეგმის ისე შედგენა, რომ მოსაწავლემ შეიძინოს სწავლის ეფექტური სტრატეგიები, რაც შემდგომში პრობლემის დამოუკიდებლად მოგვარების, ინფომაციის მოპოვების, აღმოჩენებისა და დასკვნების გამოტანის საშუალებას მისცემს. ტექნოლოგიურმა წინსვლამ ინფორმაციისა და ცოდნის შეძენისა და გადაცემის ფორმები სრულიად შეცვალა. კომპიუტერი და ინტერნეტი სასწავლო პროცესის აუცილებელი ნაწილი გახდა, ციფრული წიგნიერების მოთხოვნა სასწავლო გეგმებში აისახა. თავდაპირველი განსაზღვრებით, ციფრული წიგნიერება ინფორმაციის სხვადასხვა ციფრული წყაროდან მიღებასა და გამოყენებას გულისხმობდა. მოგვიანებით ციფრული წიგნიერების ცნება უფრო მეტად გაფართოვდა და ტექნოლოგიების მეშვეობით პროდუქტის შექმნაც მოიცვა. პრაქტიკაში ციფრული წიგნიერება მრავალ ახალ მოთხოვნას უყენებს მასწავლებელსა და მოსწავლეებს. დღეს მასწავლებელს უკვე შეუძლია, თავის პრეზენტაციას დაურთოს ვიდეომასალა, დაგეგმოს პირდაპირი ჩართვა, განახორციელოს ტელეხიდი ამავე ქვეყნის თანატოლებთან. ჩვენ , „1:1 ელექტრონული სწავლების“ პირველმა თაობამ, შევძელით სასწავლო გეგმაში არსებული მოთხოვნები პრაქტიკაში წარმატებულად გაგვეხორციელებინა . ჩემი მოსწავლეების დახმარებით, შევეცდებით პრაქტიკული მაგალითები მოვიყვანოთ და ვისაუბროთ წარმატებულ პროექტებზე, ვისაუბროთ ევროპისა და მსოფლიო ფორუმზე მიღებულ გამოცდილებაზე, windous8 საკლასო ოთახში დანერგავზე. თანამომხსენებელი, ისტ–ტრენერი_ მაია ბაზღაძე– ინტელის პროექტი , 1:1 ელექტრონული სწავლება . თანამომხსენებლები: 1–ლი კლასის მოსწავლეები: ნეთბუქებთან პირველი შეხება,სირთულე, პირველი ტესტი და პრობლემის დაძლევა. მე–4 კლასის მოსწავლეები: ა) პრეზენტაცია ორი წარმატებული პროექტის. ბ) საცდელი გაკვეთუილის შთაბეჭდილება: Windous8 საკლასო ოთახში გ) კლასში ჩატარებული გამოკითხვის შედეგი: წიგნი თუ კომპიუტერი. |
References
1:1ელექტრონული სწავლების დანერგვა, Intel-ის სასწავლო სერია.http://mastsavlebeli.ge/?action=page&p_id=19&id=91 თეო ნეფარიძე |
The presenter's experience regarding the topic
კონკურსები,კონფერენციები რომლებშიც მივიღე მონაწილეობა 1.განათლების მსოფლიო ფორუმი ,11-14 მარტი,ბარსელონა. (მონაწილე) 2.” პარტნიორები განათლებაში ევროპის ფორუმი 2012” (“ The Partners in Learning European Forum 2012 in Lisbon’” )(მსმენელი) |
See info about subscription
Follow the link